LIGJI PËR MBROJTJEN E KONKURRENCËS - Nr.9121, datë 28.7.2003

User avatar
Libraria UBT
Posts: 96
Joined: 06 Jul 2015, 19:54
Rreth Jush: Libraria Universitare e UBT-së është një subjekt shërbimi i specializuar në shpërndarjen e librit, pranë Universitetit Bujqësor të Tiranës. E kryen këtë aktivitet që nga viti 1998.

Qellimi i saj është promovimi dhe shpërndarja e librave që kanë si objekt fushat e studimeve universitare të UBT-së, për studentët dhe të interesuarit e tjerë.
Misioni: Të bëhet një pikë gjithnjë e më atraktive për shpërndarjen e librit me profil bujqësine, agrobiznesin, ekonominë, mjedisin, veterinarinë, bioteknologjinë, ushqimin dhe pyjet, për studentët e UBT-së, stafin dhe të interesuarit e tjerë të këtyre fushave.

Libraria Universitare e UBT-së, ofron për studentët dhe lexuesit libra në fushat: Sociologji, Drejtësi, Personalitete, Filozofi, Psikologji, Fjalorë, Histori, Letërsi artistike etj.

LIGJI PËR MBROJTJEN E KONKURRENCËS - Nr.9121, datë 28.7.2003

Postby Libraria UBT » 03 Aug 2015, 14:01

LIGJI PËR MBROJTJEN E KONKURRENCËS - Nr.9121, datë 28.7.2003

I azhurnuar me ndryshimet:
- me ligjin nr. 9499, datë 3.4.2006,
- me ligjin nr. 9584, datë 17.7.2006,
- me ligjin nr. 10317, datë 16.9.2010
,
Në mbështetje të neneve 11 pika 1, 78 dhe 83 pika 1 të Kushtetutës, me propozimin e Këshillit të Ministrave,

K U V E N D II REPUBLIKËS SË SHQIPËRISË V E N D O S I:


PJESA I
DISPOZITA TË PËRGJITHSHME


Neni 1
Qëllimi i ligjit

Qëllimi i këtij ligji është mbrojtja e konkurrencës së lirë dhe efektive në treg, duke përcaktuar rregullat e sjelljes së ndërmarrjeve, si dhe institucionet përgjegjëse për mbrojtjen e konkurrencës dhe përgjegjësitë e tyre.

Neni 2
Fusha e zbatimit

(Shtuar shkronjat “c” dhe “ç” me ligjin nr. 10317, datë 16.9.2010)
1. Ky ligj zbatohet për:
a) ndërmarrjet dhe grupimet e ndërmarrjeve, të cilat, në mënyrë të drejtpërdrejtë ose të
tërthortë, ndikojnë ose mund të ndikojnë në treg;
b) të gjitha subjektet e përcaktuara në këtë pikë, që e ushtrojnë veprimtarinë në territorin e Republikës së Shqipërisë, si dhe për ato që e ushtrojnë veprimtarinë jashtë këtij territori, nëse pasojat e kësaj veprimtarie ndihen në tregun e brendshëm.
c) ndërmarrjet publike dhe ndërmarrjet, të cilave u janë dhënë nga shteti të drejta ekskluzive ose të drejta të veçanta;
ç) ndërmarrjet, të cilave u është dhënë e drejta e ushtrimit të veprimtarisë në fushën e shërbimeve me interes ekonomik të përgjithshëm apo ato, të cilat kanë karakterin e monopoleve të orientuara drejt sigurimit të të ardhurave,
për sa kohë dhe në atë masë që në ligj dhe në fakt nuk pengohet veprimtaria e tyre.
2. Ky ligj nuk zbatohet për marrëdhëniet ndërmjet punëdhënësve e punëmarrësve dhe për
marrëdhëniet që janë objekt i një kontrate kolektive ndërmjet punëdhënësve dhe sindikatave.

Neni 3
Përkufizime

(Ndryshuar pika 4 dhe 5 me ligjin nr. 10317, datë 16.9.2010)
Në këtë ligj, termat e mëposhtëm kanë këto kuptime:
1. "Ndërmarrje" është çdo person fizik ose juridik, privat a publik, që kryen veprimtari ekonomike. Si ndërmarrje konsiderohen edhe organet e administratës qendrore e vendore, si dhe entet ose institucionet publike, kur kryejnë veprimtari ekonomike.
2. "Grupime ndërmarrjesh janë grupimet e ndërmarrjeve të çdo forme, ligjore a faktike, që janë ose jo person juridik, privat a publik, me qëllim fitimprurës ose jo, të cilat mbrojnë interesat e ndërmarrjeve anëtare.
3."Veprimtari ekonomike" është veprimtaria prodhuese, tregtare, financiare ose profesionale, që shoqërohet me blerjen dhe shitjen e mallrave dhe/ose me ofrimin apo përftimin e shërbimeve.
4. “Marrëveshje” janë marrëveshjet dhe/ose praktikat e bashkërenduara ndërmjet dy apo më shumë ndërmarrjeve, si dhe vendimet ose rekomandimet e grupimeve të ndërmarrjeve, pavarësisht nga forma, e shkruar ose jo,
apo nga forca detyruese e tyre.
5. “Pozitë dominuese” është ajo fuqi ekonomike e mbajtur nga një ose më shumë ndërmarrje, që i jep atyre mundësinë për të penguar konkurrencën efektive në treg, duke i bërë ato të afta të veprojnë, për sa i takon ofertës ose kërkesës, në mënyrë të pavarur nga pjesëmarrësit e tjerë në treg, si konkurrentët, klientët ose konsumatorët.
6. "Produkt" është çdo mall, i shitur ose i blerë, ose çdo shërbim i ofruar apo i përftuar në treg nga ndërmarrjet.
7. "Treg përkatës" janë produktet që vlerësohen si të zëvendësueshme nga konsumatorët ose klientët e tjerë, për sa u përket karakteristikave, çmimit dhe funksionit të tyre dhe që ofrohen ose kërkohen nga ndërmarrjet në një zonë gjeografike me kushte të njëjta konkurrence, zonë kjo e cila veçohet nga zonat e tjera kufizuese.
8. "Autoriteti i Konkurrencës", që më poshtë do të quhet Autoriteti, është struktura e ngarkuar
me kontrollin e zbatimit të këtij ligji.
9. "Komision i Konkurrencës", që më poshtë do të quhet Komisioni, është struktura vendimmarrëse e Autoritetit të Konkurrencës.


PJESA II
KUFIZIMET E KONKURRENCËS


KREU I
MARRËVESHJET


Neni 4
Marrëveshjet e ndaluara

(Ndryshuar shkronja “ç” e pikës 1 me ligjin nr. 10317, datë 16.9.2010)
1. Ndalohen të gjitha marrëveshjet, të cilat kanë si objekt ose si pasojë pengimin, kufizimin
ose shtrembërimin e konkurrencës në treg, veçanërisht marrëveshjet që:
a) caktojnë, në mënyrë të drejtpërdrejtë ose të tërthortë, çmimet e blerjes ose të shitjes, apo çdo kusht tjetër tregtimi;
b) kufizojnë ose kontrollojnë prodhimin, tregjet, zhvillimin teknik ose investimet;
c) ndajnë tregjet ose burimet e furnizimit;
ç) në marrëdhëniet tregtare me palët e tjera, zbatojnë kushte të ndryshme për transaksione të
njëjta, duke i vendosur ato në gjendje të pafavorshme konkurrence;
d) kushtëzojnë lidhjen e kontratave me pranimin nga palët e tjera kontraktuese të detyrimeve shtesë që, për nga natyra ose nga përdorimi i tyre tregtar, nuk kanë lidhje me objektin e këtyre kontratave.
2. Marrëveshjet që ndalohen, sipas pikës 1 të këtij neni dhe që nuk përjashtohen sipas neneve 5, 6 dhe 7, janë të pavlefshme.

Neni 5
Përjashtimi individual i marrëveshjeve

(Ndryshuar titulli dhe neni me ligjin nr. 10317, datë 16.9.2010)
Mund të përjashtohet nga zbatimi i pikës 1 të nenit 4 çdo marrëveshje, e cila kontribuon në përmirësimin e prodhimit ose të shpërndarjes së produkteve ose në nxitjen e progresit teknologjik apo ekonomik, nëse një pjesë e mjaftueshme e këtyre përfitimeve shkon në favor të klientëve e të konsumatorëve dhe kur:
1. Nuk përmban kufizime të veprimtarive të ndërmarrjeve pjesëmarrëse, që nuk janë të
domosdoshme për të arritur objektivat e sipërpërmendur;
2. Nuk kufizon, në mënyrë të ndjeshme, konkurrencën në lidhje me produktet apo shërbimet, objekt i këtyre marrëveshjeve.

Neni 6
Përjashtimi i kategorive të marrëveshjeve

(Ndryshuar titulli dhe neni me ligjin nr. 10317, datë 16.9.2010)
Komisioni miraton rregullore për kategoritë e marrëveshjeve që përjashtohen nga ndalimi i parashikuar në pikën 1 të nenit 4. Në këto rregullore përcaktohen me hollësi kushtet që duhet të përmbushin marrëveshjet, për të përfituar nga përjashtimi i ndalimit të parashikuar në pikën 1 të nenit 4.

Neni 7
Marrëveshjet me rëndësi të vogël

(Ndryshuar titulli dhe neni me ligjin nr. 10317, datë 16.9.2010)
Mund të përjashtohen nga zbatimi i pikës 1 të nenit 4 ato marrëveshje, të cilat nuk e kufizojnë ndjeshëm konkurrencën në treg, në rast se pjesa e tregut e të gjitha ndërmarrjeve së bashku, pjesëmarrëse në këtë marrëveshje, nuk tejkalon:
a) 10 për qind të tregut përkatës, ku pjesëmarrësit janë konkurrentë aktualë ose potencialë;
b) 15 për qind të tregut përkatës, ku pjesëmarrësit nuk janë konkurrentë aktualë ose potencialë.


KREU II
ABUZIMI ME POZITËN DOMINUESE

Neni 8
Vlerësimi i pozitës dominuese

Pozita dominuese e një ose më shumë ndërmarrjeve vlerësohet, duke marrë parasysh, veçanërisht:
a) pjesën e tregut përkatës të ndërmarrjes ose ndërmarrjeve në shqyrtim dhe të konkurrentëve të tjerë;
b) pengesat në hyrje në tregun përkatës;
c) konkurrencën potenciale;
ç) fuqinë ekonomike dhe financiare të ndërmarrjeve
d) varësinë ekonomike të furnizuesve dhe blerësve
dh) fuqinë kundërvepruese të blerësve
e) zhvillimin e rrjetit të shpërndarjes së ndërmarrjeve dhe mundësitë e shfrytëzimit të burimeve të produkteve
ë) lidhjet ekonomike me ndërmarrjet e tjera;
f) karakteristika të tjera të tregut përkatës si homogjenitetin e produkteve, transparencën e tregut, uniformitetin e kostos dhe të madhësisë së ndërmarrjeve, qëndrueshmërinë e kërkesës ose të kapaciteteve të lira prodhuese.

Neni 9
Abuzimi me pozitën dominuese në treg

(Ndryshuar dhe neni me ligjin nr. 10317, datë 16.9.2010)
1. Ndalohet çdo abuzim me pozitën dominuese nga një ose më shumë ndërmarrje, që e zotërojnë këtë pozitë në treg.
2. Mund të përbëjnë abuzim me pozitën dominuese veçanërisht:
a) vendosja, në mënyrë të drejtpërdrejtë ose të tërthortë, e çmimeve të padrejta të blerjes ose
shitjes apo e kushteve të tjera të padrejta të tregtimit;
b) kufizimi i prodhimit, tregjeve ose zhvillimit teknik;
c) zbatimi i kushteve të pabarabarta për veprime tregtare të njëjta me palët, duke i vendosur
ato në gjendje të pafavorshme konkurrence;
ç) vendosja e kushteve për lidhjen e kontratave me palët e tjera, që këto të fundit të pranojnë detyrime shtesë, të cilat, për vetë natyrën e tyre ose sipas praktikave tregtare, nuk kanë lidhje bme objektin e kontratave në fjalë.


KREU III
PËRQENDRIMET E NDËRMARRJEVE


Neni 10
Përqendrimi i ndërmarrjeve

(Ndryshuar dhe neni me ligjin nr. 10317, datë 16.9.2010)
1. Përqendrim të ndërmarrjeve kemi në rastet kur shkaktohet një ndryshim i qëndrueshëm i kontrollit, si rrjedhojë e:
a) bashkimit të dy ose më shumë ndërmarrjeve ose pjesë ndërmarrjesh të pavarura nga njëratjetra;
b) përfitimit të kontrollit të drejtpërdrejtë ose të tërthortë, nga një ose më shumë persona fizikë, të cilët njëkohësisht kanë kontrollin e të paktën një ndërmarrjeje tjetër ose nga një ose më shumë ndërmarrje, mbi një ose më shumë ndërmarrje, ose të një pjese të këtyre të fundit, përmes blerjes së aksioneve, kuotave apo aseteve, kontratës ose çdo mjeti tjetër të ligjshëm;
c) kontrollit të drejtpërdrejtë ose të tërthortë mbi një ose më shumë ndërmarrje ose të një pjese të këtyre të fundit.
2. Kontrolli, sipas shkronjës “b” të pikës 1 të këtij neni, mund të përfitohet nëpërmjet të drejtave, kontratave ose çdo mënyre tjetër, të cilat, më vete ose të kombinuara dhe, duke marrë parasysh rrethanat e faktit ose të ligjit, krijojnë mundësinë e ushtrimit të një ndikimi vendimtar mbi veprimtarinë ekonomike të një ndërmarrjeje, në veçanti, me anë të:
a) së drejtës së pronës ose të së drejtës për të përdorur të gjitha ose një pjesë të aktiveve të një ndërmarrjeje;
b) të drejtave ose kontratave, që ndikojnë në mënyrë të ndjeshme në përbërjen, votimin ose
vendimet e organeve drejtuese të një ndërmarrjeje.
3. Krijimi i një ndërmarrjeje të përbashkët nuk përbën një përqendrim, sipas këtij neni, në rast se ka për objekt apo pasojë bashkërendimin e veprimtarive konkurruese ndërmjet dy ose më shumë ndërmarrjesh të pavarura. Në këtë rast, krijimi i një ndërmarrjeje të përbashkët vlerësohet në bazë të nenit 4 të këtij ligji.

Neni 11
Blerja e aksioneve për rishitje

Nuk konsiderohet përqendrim blerja e aksioneve të një ndërmarrjeje nga institucionet financiare, institucionet e kreditit dhe të sigurimit, për rishitje, për sa kohë që ato nuk ushtrojnë të drejtën e votës për aksionet që kanë dhe me kusht që rishitja e tyre të bëhet brenda një viti nga blerja.

Neni 12
Kontrolli i përqendrimeve

(Ndryshuar dhe neni me ligjin nr. 10317, datë 16.9.2010)
1. Përqendrimet e ndërmarrjeve njoftohen në Autoritet për të marrë autorizim, nëse, në vitin e
fundit financiar, para përqendrimit:
a) xhiroja e të gjitha ndërmarrjeve pjesëmarrëse së bashku në tregun ndërkombëtar është më shumë se 7 miliardë lekë dhe xhiroja e të paktën një ndërmarrjeje pjesëmarrëse, në tregun e brendshëm, është më shumë se 200 milionë lekë.
b) xhiroja e të gjitha ndërmarrjeve pjesëmarrëse së bashku në tregun e brendshëm është më shumë se 400 milionë lekë dhe xhiroja e të paktën një ndërmarrjeje pjesëmarrëse, në tregun e brendshëm, është më shumë se 200 milionë lekë.
2. Përqendrimet e parashikuara në pikën 1 të këtij neni njoftohen brenda 30 ditëve nga lidhja e marrëveshjes për bashkim, për përftim kontrolli ose për krijimin e një ndërmarrjeje të përbashkët, me karakteristikat e parashikuara në pikën 3 të nenit 10 të ligjit, si dhe nga publikimi i ofertës publike për blerje ose shkëmbim.
3. Ndërmarrje pjesëmarrëse, në kuptimin e këtij neni, janë:
a) në rast bashkimi, ndërmarrjet që bashkohen;
b) në rast përftimi kontrolli, ndërmarrjet dhe/ose personat e parashikuar në shkronjën “b” të pikës 1 të nenit 10, që përftojnë kontrollin, dhe ndërmarrjet ose pjesët e ndërmarrjeve, që bëhen objekt të përftimit të kontrollit;
c) në rast krijimi të një ndërmarrjeje të përbashkët, sipas pikës 3 të nenit 10, ndërmarrjet që
kanë kontrollin e ndërmarrjes së përbashkët.

Neni 13
Vlerësimi i përqendrimit

(Ndryshuar dhe neni me ligjin nr. 10317, datë 16.9.2010)
1. Komisioni ndalon përqendrimet e ndërmarrjeve, që kufizojnë, në mënyrë të ndjeshme, konkurrencën në treg ose në një pjesë të tij, në veçanti, si rezultat i krijimit ose forcimit të pozitës dominuese.
2. Komisioni, në vlerësimin e përqendrimeve, mund të marrë, gjithashtu, parasysh, efiçencat ekonomike që mund të rrjedhin nga përqendrimi, nëse plotësohen të gjitha kushtet e mëposhtme:
a) efiçencat në fjalë kontribuojnë në rritjen e mirëqenies së konsumatorëve ose, të paktën,
neutralizojnë efektet e mundshme negative që mund të sillte përqendrimi;
b) eficencat ekonomike janë ose do të jenë rezultat i përqendrimit nën shqyrtim dhe, për krijimin e tyre, nuk ekzistojnë mënyra alternative më pak antikonkurruese, se përqendrimi në fjalë;
c) efiçencat ekonomike duhet të jenë të verifikueshme.
3. Komisioni, në raste të veçanta, mund të mos ndalojë përqendrimet, kur njëra nga ndërmarrjet pjesëmarrëse rrezikon seriozisht të falimentojë e nuk ka mundësi tjetër më pak antikonkurruese se realizimi i përqendrimit nëse:
a) ndërmarrja ndodhet në një situatë të tillë që, pa këtë përqendrim, duhet të dalë nga tregu në një të ardhme të afërt;
b) nuk ka mundësi për riorganizimin e veprimtarisë së kësaj ndërmarrjeje.

Neni 14
Ndalimi i realizimit të përqendrimit

1. Përqendrimet, sipas nenit 10 të këtij ligji, nuk realizohen sipas rastit:
a) përpara njoftimit në autoritet;
b) përpara marrjes së autorizimit nga Autoriteti,
c) kur nuk janë plotësuar kushtet e vendosura në autorizim.
2. Veprimet ligjore ose kontraktore, në kundërshtim me pikën 1 të këtij neni, janë të pavlefshme, përveç rastit kur jepet një autorizim për realizim të përkohshëm, sipas nenit 60 të këtij ligji.

Neni 15
Llogaritja e xhiros

1. Xhiroja totale përbëhet nga shuma e përftuar nga ndërmarrjet pjesëmarrëse prej shitjes së produkteve në të gjithë veprimtarinë e zakonshme të ndërmarrjeve, gjatë vitit financiar paraardhës, pas zbritjes së tatimeve, taksave dhe tarifave të tjera që lidhen drejpërdrejt me xhiron e ndërmarrjeve.
2. Kur përqendrimi ka të bëjë me blerjen e pjesëve të një ose të më shumë ndërmarrjeve, që janë ose jo persona juridikë, për shitësin ose shitësat merret parasysh vetëm xhiroja për pjesët që janë objekt i transanksionit.
3. Dy ose më shumë transanksione, sipas kuptimit të pikës 2 të këtij neni, të cilat kryhen ndërmjet të njëjtave ndërmarrje, brenda një periudhe dyvjeçare, vlerësohen si një përqendrim i vetëm. Për të përcaktuar periudhën dyvjeçare, fillohet nga data e transanksionit të fundit.

Neni 16
Xhiroja e ndërmarrjeve pjesëmarrëse që janë pjesë të një grupi

1.Kur ndërmarrja pjesëmarrëse bën pjesë në një grup ndërmarrjesh, xhiroja totale e
ndërmarrjes pjesëmarrëse, sipas nenit 15 të këtij ligji, llogaritet duke mbledhur xhirot:
a) e vetë ndërmarrjes pjesëmarrëse;
b) e ndërmarrjeve filiale, në të cilat ndërmarrja pjesëmarrëse, në mënyrë të drejtpërdrejtë a të tërthortë, zotëron më shumë se gjysmën e kapitalit ose më shumë se gjysmën e votave, ose ka fuqinë të emërojë më shumë se gjysmën e anëtarëve të këshillit mbikëqyrës, të këshillit administrativ ose të strukturave të tjera ligjore,
që përfaqësojnë ndërmarrjen, ose ka të drejtë të drejtojë çështjet e ndërmarrjes;
c) e ndërmarrjeve mëmë, që në ndërmarrjen pjesëmarrëse kanë të drejta ose fuqi të
përcaktuara në shkronjën "b" të këtij neni;
ç) e ndërmarrjeve filiale simotra ose filiale të ndërmarrjes mëmë, në të cilat një ndërmarrje,
sipas shkronjës "c" të kësaj pike, ka të drejta ose fuqi të përcaktuara në shkronjën "b";
d) të ndërmarrjeve, në të cilat dy ose më shumë ndërmarrje, sipas shkronjave "a", "b", "c" dhe "ç" të kësaj pike, kanë bashkërisht të drejta ose fuqi, sipas përcaktimit të shkronjës "b".
2. Në xhiron totale të ndërmarrjes pjesëmarrëse nuk përfshihet shitja e produkteve ndërmjet
ndërmarrjeve të parashikuara në pikën 1 të këtij neni.
3. Kur ndërmarrjet pjesëmarrëse kanë bashkërisht të drejta dhe fuqi të përcaktuara në pikën 1
shkronja "b" të këtij neni, në llogaritjen e xhiros totale:
a) nuk merret parasysh xhiroja që rezulton nga shitja e produkteve, ndërmjet ndërmarrjes së përbashkët dhe secilës prej ndërmarrjeve pjesëmarrëse, si dhe çdo ndërmarrjeje tjetër, sipas pikës 1 shkronjat "b" deri në "d" të këtij neni;
b) merret parasysh xhiroja e rezultuar nga shitja e produkteve ndërmjet ndërmarrjes së bashkuar dhe palëve të treta, e cila ndahet në mënyrë të barabartë ndërmjet ndërmarrjeve pjesëmarrëse.

Neni 17
Xhiroja e institucioneve të kreditit, institucioneve të tjera financiare dhe ndërmarrjeve të sigurimit

1. Për institucionet e kreditit dhe institucionet e tjera financiare, në vend të xhiros së parashikuar në nenin 15 pika 1 të këtij ligji, përdoret shuma që rezulton në llogaritë vjetore dhe llogaritë e konsoliduara të bankave dhe të institucioneve të tjera financiare, nga të ardhurat e elementeve të mëposhtme, pas zbritjes së tatimeve,
që lidhen drejtpërdrejt me këtoelemente:
a) të ardhurat nga interesi dhe të ardhura të tjera të ngjashme;
b) të ardhurat nga aksionet, nga letra me vlerë me normë interesi të ndryshueshme, si dhe nga
interesat e pjesëmarrjeve në kapital;
c) të ardhurat nga komisione të arkëtueshme;
ç) fitimi neto nga operacione financiare;
d) të ardhurat nga veprime të tjera.
2. Për ndërmarrjet e sigurimit, në vend të xhiros së parashikuar në nen 15 në pikën 1, përdoret vlera bruto e primeve të nënshkruara, të cilat përfshijnë të gjitha shumat e marra dhe të arkëtueshme, në bazë të kontratave të sigurimit, të lëshuara nga ose në emër të shoqërive të sigurimit, përfshirë edhe primet e risigurimit, pas zbritjes së tatimeve, që lidhen drejtpërdrejt me elementet e mësipërme.
3. Parashikimet e nenit 15 pikat 2 e 3, si dhe të nenit 16 zbatohen edhe për pikat 1 dhe 2 të këtij neni.


PJESA III
AUTORITETI I KONKURRENCËS DHE PROCEDURAT ADMINISTRATIVE


KREU I
ORGANIZIMI DHE FUNKSIONIMI I AUTORITETIT TË KONKURRENCËS


Neni 18
Autoriteti i Konkurrencës

1.Autoriteti i Konkurrencës është organ publik, i pavarur në kryerjen e detyrave të veta.
Autoriteti është person juridik, me seli në Tiranë.
2. Autoriteti përbëhet nga Komisioni dhe nga Sekretariati.

Neni 19
Komisioni i Konkurrencës

Komisioni i Konkurrencës është organi vendimmarrës i Autoritetit dhe përbëhet nga pesë anëtarë.
Ai vepron si një organ kolegjial i përhershëm.

Neni 20
Kushtet për t’u zgjedhur anëtar i Komisionit

(Ndryshuar shkronja “c” me ligjin nr. 9499, datë 3.4.2006)
Anëtar i Komisionit mund të zgjidhet kandidati që plotëson kushtet e mëposhtme:
a) të jetë shtetas shqiptar;
b) të ketë vjetërsi pune në profesion jo më pak se 15 vjet;
c) të jetë, prej jo më pak se 5 vjetësh, pjesëtar i trupit akademik universitar ose të mbajë titull apo gradë shkencore në fushën e ekonomisë a të drejtësisë, specialiteti “E drejtë civile/administrative;
ç) të mos jetë larguar nga puna ose nga shërbimi civil me masë disiplinore.

Neni 21
Zgjedhja e anëtarëve të Komisionit

(Shtuar pika 3/1 me ligjin nr. 10317, datë 16.9.2010)
1. Anëtarët e Komisionit zgjidhen me shumicë votash, në prani të më shumë se gjysmës së të gjithë anëtarëve të Kuvendit të Republikës së Shqipërisë, për një periudhë 5-vjeçare. Kuvendi emëron Kryetarin e Komisionit. Zëvendëskryetari zgjidhet me shumicën e votave të të gjithë anëtarëve, në mbledhjen e parë të Komisionit.
2. Anëtarët e Komisionit zgjidhen jo më shumë se dy mandate radhazi. Vetëm për herën e parë të zgjedhjes, nga hyrja në fuqi e këtij ligji, Kryetari ka një mandat 5-vjeçar,
Zëvendëskryetari mandat 4-vjeçar dhe tre anëtarët e tjerë kanë mandat 3-vjeçar.
3. Anëtarët e Komisionit zgjidhen nga Kuvendi, me kandidatura alternative, si më poshtë:
a) një anëtar propozohet nga Presidenti i Republikës;
b) dy anëtarë propozohen nga Këshilli i Ministrave;
c) dy anëtarë propozohen nga Kuvendi.
3/1. Tre muaj para përfundimit të mandatit të çdo anëtari të komisionit, autoriteti njofton me shkrim Kuvendin, i cili fillon praktikat për zgjedhjen e anëtarit të ri. Në rastet kur mandati i anëtarit të komisionit ka përfunduar dhe nuk është realizuar emërimi i anëtarit të ri, anëtari i vjetër qëndron në detyrë deri në zëvendësimin e tij.
4. Paga e anëtarëve të Komisionit vendoset nga Kuvendi.

Neni 22
Papajtueshmëritë dhe lirimi nga detyra i anëtarëve të Komisionit

(Ndryshuar shkronja “c”e pikes 3 me ligjin nr. 9499, datë 3.4.2006)
1. Nuk mund të jenë anëtarë të Komisionit personat që bëjnë pjesë në organet e larta drejtuese të partive politike, anëtarët e organeve drejtuese të shoqërive tregtare ose personat që ushtrojnë veprimtari ekonomike.
2. Anëtari i Komisionit zëvendësohet:
a) pas mbarimit të mandatit;
b) kur largohet nga detyra, sipas pikës 3 të këtij neni;
c) kur vdes;
ç) kur jep dorëheqjen;
d) kur dënohet me vendim gjykate të formës së prerë, për kryerjen e një vepre penale;
dh) kur nga gjykata është ndaluar ose pezulluar të ushtrojë detyrën si nëpunës civil ose
funksion tjetër në shërbimin publik ose të ushtrojë detyra drejtuese pranë personave juridikë.
3. Anëtari i Komisionit largohet nga detyra me shumicë votash, në prani të më shumë se
gjysmës së të gjithë anëtarëve të Kuvendit, kur:
a) ka shkelur rëndë ligjin dhe etikën e punës gjatë kryerjes së detyrës;
b) është në pamundësi fizike ose mendore për të ushtruar detyrën,
c) mungon në detyrë mbi 1 muaj në mënyrë të pajustifikuar;
ç) humbet shtetësinë shqiptare.

Neni 23
Konflikti i interesave

Kryetari, Zëvendëskryetari ose çdo anëtar tjetër i Komisionit nuk merr pjesë në shqyrtimin e një çështjeje për të cilën ai ka interes ose kur ka përfaqësuar njërën nga palët pjesëmarrëse. Në këtë rast, Komisioni e merr vendimin në mungesë të Kryetarit, Zëvendëskryetarit ose anëtarit në fjalë.

Neni 24
Detyrat dhe përgjegjësitë e Komisionit

(Shfuqizuar shkronja “b” me ligjin nr. 9584, date 17.7.2006)
(Shtuar shkronja “gj” me ligjin nr. 10317, datë 16.9.2010)

Komisioni ka këto detyra dhe përgjegjësi:
a) harton politikën kombëtare të konkurrencës;
b) shfuqizuar;
c) miraton rregulloren e brendshme të funksionimit të Autoritetit;
ç) mbikëqyr punën e Sekretariatit për zbatimin e dispozitave të këtij ligji;
d) merr vendime sipas këtij ligji;
dh) nxjerr rregullore dhe udhëzime në zbatim të këtij ligji;
e) brenda 3-mujorit të parë të vitit pasardhës paraqet në Kuvend raportin vjetor të Autoritetit;
ë) me kërkesën e komisioneve të Kuvendit, jep vlerësime për çështje që lidhen me
konkurrencën dhe legjislacionin në këtë fushë;
f) u jep vlerësime dhe rekomandime organeve të administratës qendrore e vendore dhe institucioneve të tjera publike, shoqatave tregtare, sindikatave, shoqatave të konsumatorit, dhomave të tregtisë dhe të industrisë,
për çështjet që lidhen me konkurrencën;
g) përfaqëson Autoritetin, brenda dhe jashtë vendit, në marrëdhëniet me institucionet e tjera dhe ato simotra;
gj) përcakton përparësitë e hetimeve dhe afatet përkatëse për to.

Neni 25
Detyrat e Kryetarit

1. Kryetari i Komisionit ka këto detyra:
a) përgatit, thërret dhe drejton mbledhjet e Komisionit;
b) bashkërendon punën ndërmjet anëtarëve të Komisionit;
c) nënshkruan aktet e Komisionit, me përjashtim të vendimeve, që nënshkruhen nga të gjithë
anëtarët e pranishëm në mbledhje.
ç) përfaqëson Autoritetin në marrëdhënie me të tretët;
2. Në mungesë të Kryetarit këto detyra kryhen nga Zëvendëskryetari.

Neni 26
Marrja e vendimeve

1. Marrja e vendimeve është e vlefshme kur në mbledhjen e Komisionit janë të pranishëm të paktën katër anëtarë, prej të cilëve njëri duhet të jetë Kryetari ose Zëvendëskryetari, me përjashtim të rastit të parashikuar në nenin 23 të këtij ligji
2. Vendimet merren me shumicën e thjeshtë të anëtarëve të pranishëm. Në rast barazimi të
votave, vota e kryesuesit të mbledhjes është vendimtare. Abstenimi nuk lejohet.

Neni 27
Sekretariati i Konkurrencës

(Ndryshuar fjala në pikën 2 me ligjin nr. 10317, datë 16.9.2010)
1. Sekretariati drejtohet nga Sekretari i Përgjithshëm, i cili zgjidhet nga Komisioni.
2. Nëpunësit e Sekretariatit gëzojnë statusin e nëpunësit civil.
3. Inspektorët e Sekretariatit kryejnë hetime administrative, sipas Kodit të Procedurave
Administrative, këtij ligji dhe legjislacionit tjetër në fuqi.

Neni 28
Përgjegjësitë e Sekretariatit

Sekretariati, për ndjekjen e zbatimit të dispozitave të këtij ligji, ka këto përgjegjësi:
a) monitoron dhe analizon kushtet e tregut për zhvillimin e konkurrencës së lirë dhe efektive;
b) kryen hetime, në përputhje me Kodin e Procedurave Administrative, këtë ligj dhe legjislacionin në fuqi;
c) harton dhe paraqet raportet e hetimit pranë Komisionit për vendimmarrje;
ç) siguron publikimin e vendimeve të marra, të akteve nënligjore të nxjerra në zbatim të këtij
ligji, si dhe të raportit vjetor të Autoritetit;
d) ndjek dhe kontrollon zbatimin e vendimeve të marra nga Komisioni.

Neni 29
Përgjegjësitë e Sekretarit të Përgjithshëm

1. Sekretari i Përgjithshëm përgjigjet për mbarëvajtjen e veprimtarisë së Sekretariatit. Në mungesë të tij ose në pamundësi për të vepruar, me miratim të Komisionit, ai mund t'ia delegojë përgjegjësitë njërit prej
drejtorëve të drejtorive të Sekretariatit.
2. Sekretari i Përgjithshëm përgjigjet për:
a) zbatimin e procedurave të këtij ligji për shqyrtimin e rasteve;
b) hartimin dhe paraqitjen e raportit përmbledhës të hetimit para Komisionit për vendimmarrje;
c) bashkërendimin e punës së drejtorive të Sekretariatit;
ç) përgatitjen e raportit vjetor të punës së Autoritetit;
d) bashkëpunimin me institucionet e tjera, brenda dhe jashtë vendit, për zgjidhjen e çështjeve;
dh) nënshkrimin e korrespondencës shkresore të Sekretariatit.

Neni 29/1
Trajtimi i ankesave

(Shtuar neni me ligjin nr. 10317, datë 16.9.2010)
Palë të treta ose të interesuara për çështje që lidhen me kufizime, shtrembërime ose pengime të konkurrencës, paraqesin pranë Autoritetit të Konkurrencës ankesa a njoftime për këto konstatime. Autoriteti ruan dhe garanton mbetjen anonim të ankuesit, sa herë që ky i fundit e kushtëzon një gjë të tillë. Ankesat ose njoftimet, pavarësisht nga mënyra e paraqitjes, pasi shënohen në regjistrin e protokollit, përcillen për trajtim profesional, brenda një afati të përcaktuar, në sekretariatin e
Autoritetit. Procedurat e trajtimit të ankesave përcaktohen në rregulloren e funksionimit të Autoritetit.

Neni 30
Ruajtja e konfidencialitetit dhe e sekreteve tregtare

1. Anëtarët e Komisionit dhe të gjithë punonjësit e Sekretariatit ose personat e tjerë të autorizuar nga Komisioni për zbatimin e këtij ligji ruajnë sekretin profesional dhe nuk u japin të dhëna konfidenciale, të siguruara gjatë kryerjes së detyrave të tyre, asnjë personi ose institucioni, me përjashtim të rasteve kur duhet të dëshmojnë përpara gjykatës.
Kjo vlen dhe pas mbarimit të detyrës.
2. Publikimet e Autoritetit nuk duhet të përmbajnë të dhëna që përbëjnë sekret tregtar.

Neni 31
Financimi i Autoritetit

1. Buxheti vjetor për financimin e veprimtarisë së Autoritetit, i cili përbën zë me vete në
Buxhetin e Shtetit, miratohet nga Kuvendi.
2. Të ardhurat që krijohen në zbatim të këtij ligji, përfshirë edhe të ardhurat nga gjobat,
derdhen në Buxhetin e Shtetit dhe përdoren sipas akteve ligjore në fuqi.
3. Autoriteti mban llogari të shpenzimeve dhe të të ardhurave faktike, në përputhje me
legjislacionin shqiptar të kontabilitetit.


KREU II
PROCEDURAT E PËRGJITHSHME ADMINISTRATIVE


Neni 32
Parimi i përgjithshëm

Autoriteti, në ushtrimin e funksionit të tij, zbaton Kodin e Procedurave Administrative, përveç
rasteve kur ky ligj parashikon ndryshe.

Neni 33
Detyrimi për të informuar

(Ndryshuar pika 1 dhe shfuqizuar pika 4 me ligjin nr. 10317, datë 16.9.2010)
1. Në çdo kohë, Autoriteti, me anë të një kërkese të sekretariatit ose të komisionit, mund t’u kërkojë të tretëve, ndërmarrjeve ose grupimeve të ndërmarrjeve, t’i sigurojnë të gjitha informacionet e nevojshme, për zbatimin e këtij ligji, përfshirë edhe ato, të cilat përmbajnë sekrete tregtare.
2. Kur ndërmarrjet ose personat nuk japin të dhënat e kërkuara, ose japin të dhëna të paplota brenda periudhës së caktuar në kërkesën e Sekretariatit, ose kur Komisioni e vlerëson të nevojshme, ai i kërkon të dhënat nëpërmjet një vendimi.
3. Në kërkesën e Sekretariatit dhe vendimin e Komisionit përcaktohen baza ligjore, qëllimi, afati kohor, brenda të cilit duhet të sigurohen të dhënat, si dhe gjobat e parashikuara në ligj, në rast mospërmbushjeje të kërkesës ose vendimit.
4. Shfuqizuar.

Neni 34
Detyrimi për organet e administratës publike

Organet e administratës qendrore e vendore dhe institucionet e tjera publike bashkëpunojnë
me Autoritetin për sigurimin e të dhënave dhe të provave të nevojshme.

Neni 35
Përgjegjësitë për inspektim

(Ndryshuar fjalët me ligjin nr. 10317, datë 16.9.2010)
1. Sekretariati kryen inspektimet e nevojshme pranë ndërmarrjeve dhe grupimeve të
ndërmarrjeve, sipas objektit dhe procedurave të parashikuara në këtë ligj.
2. Komisioni, me kërkesën e Sekretariatit, autorizon me shkrim inspektorët e Sekretariatit për kryerjen e inspektimeve,
sipas procedurave të parashikuara në këtë ligj. Për të kryer inspektimin, inspektorët e Autoritetit paraqesin autorizimin, i cili përmban objektin dhe qëllimin e inspektimit, si dhe sanksionet e parashikuara në nenet 73, 74, 76
dhe 78 të këtij ligji.
3. Autoriteti kërkon ndihmën e Policisë së Shtetit në rastet kur pengohet kryerja e inspektimeve të nevojshme.

Neni 36
Inspektimi në ndërmarrje

Inspektorët e Sekretariatit dhe persona të tjerë të autorizuar me shkrim nga Komisioni për kryerjen e inspektimeve mund:
a) të hyjnë në mjediset, mjetet e transportit dhe në territorin e ndërmarrjeve, gjatë orarit të punës;
b) të shqyrtojnë librat dhe regjistrat e veprimtarisë ekonomike dhe dokumentet e tjera, pavarësisht nga mënyra e ruajtjes së këtij dokumentacioni, në formë të shkruar ose elektronike;
c) të marrin ose të sigurojnë kopje ose pjesë nga këto libra, regjistra ose dokumente;
ç) të vulosin çdo seli, libër ose regjistër të veprimtarisë ekonomike për jo më shumë se 72 orë,
nëse një gjë e tillë është e nevojshme për inspektimin;
d) t'i kërkojnë çdo përfaqësuesi ose punonjësi të ndërmarrjes shpjegime për fakte dhe
dokumente, që lidhen me objektin dhe qëllimin e inspektimit.

Neni 37
Kontrolli në mjedise të tjera

1. Inspektorët e Autoritetit, të autorizuar me vendim nga gjykata që ka në juridiksion vendin
ku kryhet kontrolli, mund të hyjnë:
a) në banesat e administratorëve, menaxherëve, drejtorëve dhe punonjësve të tjerë të ndërmarrjes, si dhe në banesat e selitë e veprimtarisë ekonomike të personave fizikë dhe juridikë, të brendshëm ose të jashtëm, të ngarkuar për menaxhimin tregtar, kontabël, administrativ, fiskal ose financiar nga ora 700 deri në orën 1800 ;
b) në mjedise të tjera, të njësuara me banesat, kur ka arsye të bazuara për fakte dhe rrethana konkrete se në këto mjedise gjenden ditare ose dokumente të tjera profesionale, që mund të jenë të nevojshme për të vërtetuar shkeljet e neneve 4 dhe 9 të këtij ligji.
2. Inspektorët e Sekretariatit, të autorizuar me vendim të Komisionit për kryerjen e kontrollit,
veprojnë sipas nenit 36 shkronjat “a”, "b”, "c” dhe "d” dhe nenit 38 të këtij ligji.

Neni 38
Sekuestrimi

1. Inspektorët e Autoritetit sekuestrojnë objekte që kanë vlerën e provës materiale në hetim, për jo më shumë se 72 orë, nëse një gjë e tillë është e domosdoshme. Personi që preket nga sekuestrimi njoftohet për këtë pa vonesë.
2.Gjykata që ka në juridiksion vendin ku ndodh sekuestrimi, me kërkesë të Autoritetit, mund ta zgjasë afatin e mbajtjes në sekuestro, të parashikuar në pikën 1 të këtij neni, por jo më shumë se 6 muaj.
3. Inspektorët hartojnë një procesverbal për sekuestrimin, një kopje e të cilit i jepet personit të interesuar. Ky person vihet në dijeni për të drejtën e ankimit në gjykatë.

Neni 39
E drejta e palëve për t'u dëgjuar

Ndërmarrjet dhe grupimet e ndërmarrjeve kanë të drejtë të shprehen për çështjen, përpara marrjes së vendimit
përfundimtar nga Komisioni. Komisioni e bazon vendimin vetëm në pretendime, për të cilat palëve u është
dhënë mundësia për t'u shprehur.

Neni 40
Ankimi ndaj vendimeve

1. Kundër vendimeve të Autoritetit mund të bëhet ankim në Gjykatën e Tiranës brenda 30 ditëve nga njoftimi i vendimit.
2. Ankimi nuk pezullon zbatimin e vendimeve që autorizojnë përqendrimet dhe marrjen e
masave të përkohshme, sipas nenit 44 të këtij ligji.
3. Gjykata e Tiranës mund të vendosë pezullimin, tërësisht ose pjesërisht, të këtyre masave.


KREU III
PROCEDURAT PËR MARRËVESHJET DHE PËR ABUZIMIN E POZITËS DOMINUESE


SEKSIONI I
PROCEDURAT PËR HETIMET


Neni 41
Hetimi në sektorët e ekonomisë

(Ndryshuar neni me ligjin nr. 10317, datë 16.9.2010)
1. Autoriteti, me nismën e tij, me kërkesën e Kuvendit ose me kërkesën e institucioneve rregullatore të sektorëve përkatës, mund të kryejë një hetim të përgjithshëm në një sektor të ekonomisë, nëse ngurtësia e çmimeve ose rrethana të tjera të bëjnë të mendosh se konkurrenca në treg kufizohet ose shtrembërohet.
2. Autoriteti mund t’u kërkojë ndërmarrjeve ose grupimeve të ndërmarrjeve që t’i sigurojnë të gjitha informacionet e nevojshme për kryerjen e hetimit.
3. Autoriteti mund të publikojë një raport për rezultatet e hetimit të përgjithshëm në një sektor
të ekonomisë, si dhe mund të ftojë palët e interesuara të shprehen për rezultatet e hetimit.
4. Parashikimet e neneve 33 e 34 të këtij ligji zbatohen edhe për pikën 2 të këtij neni.

Neni 42
Hetimi paraprak

(Ndryshuar titulli dhe neni me ligjin nr. 10317, datë 16.9.2010)
1. Sekretariati, me miratimin e komisionit, mund të fillojë hetimin paraprak, me nismën e tij,
me ankesë të palëve të interesuara ose të treta, për kufizime, shtrembërime apo pengime të
konkurrencës. Sekretariati fillon hetimin paraprak, sa herë që kërkohet nga komisioni.
2. Gjatë hetimit paraprak nuk nënkuptohet e drejta për të konsultuar dosjet.
3. Autoriteti ruan mbetjen anonim të ankuesit, sa herë që ky i fundit e paracakton një gjë të tillë.

Neni 43
Hetimi i thelluar

(Ndryshuar titulli dhe neni me ligjin nr. 10317, datë 16.9.2010)
1. Kur vihen re shenja të kufizimit të konkurrencës, fillohet procedura e hetimit të thelluar. Komisioni merr vendim për fillimin e procedurës së hetimit të thelluar dhe përcakton hapat për realizimin e tij. Vendimi zbatohet nga sekretariati i komisionit.
2. Afati i përfundimit të procedurave të hetimit të thelluar është deri në 6 muaj nga data e
vendimit të komisionit për hapjen e hetimit të thelluar.
3. Afati, sipas pikës 2 të këtij neni, mund të zgjatet me vendim të komisionit, në rast se kërkohen hetime të mëtejshme, që kanë të bëjnë me prova, të dhëna shtesë dhe ekspertizë të specializuar për shqyrtimin e rastit.
4. Procedurat hetimore, të parashikuara në nenet 41, 42 e 43 të këtij ligji, kryhen sipas rregulloreve të dala në zbatim të këtij ligji.
5. Komisioni shprehet me vendim për mbylljen e hetimit, në zbatim të neneve 41, 42, e 43 të
këtij ligji, edhe në rastet kur nuk konstatohen shenja të kufizimeve të konkurrencës.

Neni 44
Masa të përkohshme

1. Në rast urgjence, për shkak të rrezikut të kryerjes së një dëmi të rëndë dhe të pariparueshëm për konkurrencën dhe kur ka të ngjarë të ketë shkelje të neneve 4 dhe 9 të këtij ligji, Komisioni, me nismën e tij, ose në bazë të një kërkese nga palët e interesuara dhe në çdo kohë të procedurës, mund të vendosë marrjen e masave të përkohshme, të përcaktuara në nenin 61
shkronjat “c”, “ç”, “d” dhe “dh” të këtij ligji.
2. Vendimi, në mbështetje të pikës 1 të këtij neni, merret për një kohë të caktuar dhe mund të
shtyhet në rast nevoje.

Neni 45
Vendimet e Komisionit

1. Kur Komisioni vëren shkelje të neneve 4 dhe 9 të këtij ligji, ai, me vendim, detyron ndërmarrjet dhe grupimet e ndërmarrjeve të interesuara të ndalojnë këto shkelje. Për ndalimin e shkeljes Komisioni mund të kërkojë nga ndërmarrjet dhe grupimet e ndërmarrjeve të interesuara të marrin masat e nevojshme, përfshirë dhe ato strukturore. Në bazë të parimit të
proporcionalitetit, masat strukturore parashikohen kur masat për të vepruar ose për të mos
vepruar në një mënyrë të caktuar nuk janë efikase.
2. Kur ndërmarrjet e interesuara marrin angazhime në përgjigje të vërejtjeve të bëra nga Autoriteti në vlerësimin paraprak, i cili u është komunikuar ndërmarrjeve, Komisioni, me vendim, mund t'i përcaktojë ato të detyrueshme për ndërmarrjet, në formën e kushteve dhe të detyrimeve.

Neni 46
Revokimi i vendimeve

Komisioni mund të revokojë ose të ndryshojë vendimet e veta, duke vendosur kushte a detyrime,
ose të rifillojë procedurën kur:
a) njëri ose disa nga faktet që kanë shërbyer si bazë për dhënien e vendimit, kanë ndryshuar;
b) palët shkelin një ose disa detyrime, të parashikuara në vendim;
c) vendimi është bazuar në të dhënat jo të sakta ose është marrë nëpërmjet mashtrimit.

Neni 47
Publikimi i fillimit të hetimit dhe i vendimeve

1. Autoriteti publikon fillimin e hetimit të thelluar në “Buletinin zyrtar” të Autoritetit. Në njoftim përcaktohen qëllimi i hetimit, argumentet për fillimin e hetimit dhe palët që hetohen. Autoriteti, nëpërmjet njoftimit, fton edhe palë të treta të marrin pjesë në hetim, nëse ato janë të interesuara. Mungesa e publikimit nuk pengon fillimin dhe kryerjen e hetimit. Në këtë rast publikimi botohet në numrin e parë të ardhshëm të “Buletinit zyrtar” të Autoritetit.
2. Vendimet e Komisionit, të marra për shkeljen e neneve 4 dhe 9, botohen në “Buletinin zyrtar” të Autoritetit. Publikimi përmban emërtimin, selinë, veprimtarinë ekonomike të ndërmarrjeve pjesëmarrëse, përmbajtjen kryesore të vendimit, si dhe gjobat e vëna.

SEKSIONI II
PROCEDURA PËR PËRJASHTIMIN E MARRËVESHJEVE NGA NDALIMI

Neni 48
Përgjegjësitë për dhënien e përjashtimeve

Komisioni është i vetmi organ përgjegjës për të vendosur dhënien e përjashtimeve, të
parashikuara në nenet 5, 6 dhe 7 të këtij ligji.

Neni 49
Njoftimi i marrëveshjeve

(Ndryshuar pika 1 dhe 3, shtuar pika 4 me ligjin nr. 10317, datë 16.9.2010)
1. Në zbatim të nenit 5 të këtij ligji, ndërmarrjet ose grupimet e ndërmarrjeve njoftojnë në
Autoritet marrëveshjet dhe ndryshimet e bëra në to.
2. Njoftimi përmban të dhënat e mëposhtme:
a) emërtimin e ndërmarrjeve dhe vendin e ushtrimit të veprimtarisë ekonomike ose vendin e
regjistrimit të ndërmarrjeve pjesëmarrëse;
b) llojin e veprimtarisë ekonomike;
c) formën, përmbajtjen dhe objektin e marrëveshjes;
ç) pjesët e tregut përkatës që zënë ndërmarrjet, duke treguar metodologjinë për llogaritjen dhe vlerësimin e tyre;
d) personin e autorizuar që përfaqëson ndërmarrjen gjatë procedurës.
3. Njoftimi i dhënë Autoritetit, sipas kërkesës së pikave 1 e 2 të këtij neni, nuk duhet të përmbajë të dhëna të pasakta, të cilat bëhen shkak për të siguruar përjashtimin për palën njoftuese ose për një palë të tretë, sipas nenit 5 të këtij ligji.
4. Ky nen nuk zbatohet për përjashtimin e kategorive të marrëveshjeve, të parashikuara në nenin 6 të këtij ligji.

Neni 50
Vendimi për përjashtime individuale

(Ndryshuar titulli dhe neni me ligjin nr. 10317, datë 16.9.2010)
1. Marrëveshjet e njoftuara në bazë të nenit 49 të këtij ligji përjashtohen nga ndalimi i
parashikuar në nenin 5 vetëm me vendim të komisionit.
2. Efektet e përjashtimit fillojnë nga data e njoftimit. Përjashtimet, sipas nenit 5 të këtij ligji,
janë të kufizuara në kohë dhe mund t'u jepen ndërmarrjeve me kushte dhe detyrime.
3. Nëse me vendim të komisionit refuzohet përjashtimi nga ndalimi, komisioni nuk mund të vendosë gjoba për shkeljet e shkaktuara nga kjo marrëveshje, për periudhën gjatë së cilës ajo shqyrtohet. Komisioni i konkurrencës nuk mund të vendosë gjoba për ato ndërmarrje, të cilat kanë njoftuar marrëveshjen për periudhën nga data e njoftimit deri në marrjen e vendimit mbi përjashtimin ose jo të zbatimit të nenit 5 të këtij ligji.
4. Në bazë të një kërkese, përjashtimet mund të shtyhen në kohë, nëse kushtet e përcaktuara në nenin 5 të këtij ligji vazhdojnë të plotësohen. Shtyrja mund të jepet vetëm për ndërmarrjet pjesëmarrëse, të cilat deklarojnë pëlqimin e tyre me shkrim pranë Autoritetit. Deklarata bëhet në mënyrë të pavarur nga çdo ndërmarrje dhe pranohet brenda 3 muajve para mbarimit të afatit të përjashtimit.
5. Ky nen nuk zbatohet për përjashtimin e kategorive të marrëveshjeve të parashikuara në nenin 6 të këtij ligji.

Neni 51
Revokimi i përjashtimit

1. Komisioni mund të revokojë ose të ndryshojë vendimet e tij, duke vendosur kushte ose detyrime, kur:
a) njëri ose disa nga faktet, që kanë shërbyer si bazë për dhënien e vendimit, kanë ndryshuar;
b) palët shkelin një ose disa detyrime, të cilat parashikohen në vendim;
c) vendimi është bazuar në të dhëna të pasakta ose është marrë nëpërmjet mashtrimit;
ç) palët abuzojnë me përjashtimin e dhënë.
2. Vendimi i përjashtimit mund të revokohet me efekt prapaveprues për rastet e pikës 1
shkronjat “b”, “c” dhe “ç” të këtij neni.

Neni 52
Botimi i njoftimeve dhe vendimeve për përjashtim]

(Ndryshuar fjalët në pikën 2 me ligjin nr. 10317, datë 16.9.2010)
1. Kërkesat për përjashtim botohen në “Buletinin zyrtar” të Autoritetit. Njoftimi përmban emërtimin, selinë, veprimtarinë ekonomike të ndërmarrjeve pjesëmarrëse, një përshkrim të shkurtër të marrëveshjes dhe afatin, brenda të cilit, palë të treta mund të shprehin mendimin e tyre.
2. Vendimet e Komisionit, të marra në mbështetje të neneve 5 dhe 6 të këtij ligji, botohen në
“Buletinin zyrtar” të Autoritetit. Njoftimi përmban emërtimin, selinë, veprimtarinë ekonomike
të ndërmarrjeve pjesëmarrëse dhe përmbajtjen kryesore të vendimit.


KREU IV
PROCEDURAT PËR KONTROLLIN E PËRQENDRIMEVE


Neni 53
Detyrimi për njoftim

(Ndryshuar neni me ligjin nr. 10317, datë 16.9.2010)
1. Kanë detyrimin për njoftim:
a) ndërmarrjet pjesëmarrëse në bashkim;
b) ndërmarrjet që marrin nën kontroll të gjithë ose pjesë të një ose më shumë ndërmarrjeve të tjera;
c) në rast krijimi të një ndërmarrjeje të përbashkët, sipas pikës 3 të nenit 10, ndërmarrjet që
kanë kontrollin e ndërmarrjes së përbashkët.
2. Njoftimi që paraqet formën e përqendrimit kryhet në bazë të udhëzimit të nxjerrë nga Autoriteti për formën e njoftimit.

Neni 54
Konfirmimi i marrjes së njoftimit

Autoriteti u jep ndërmarrjeve njoftuese një vërtetim me shkrim për marrjen e njoftimit, ku u bën të ditur se njoftimi është i plotë. Kur njoftimi nuk është i plotë, Autoriteti i njofton ndërmarrjet që, brenda një afati, ta plotësojnë atë.

Neni 55
Të dhënat dhe dokumentet plotësuese

(Shtuar pika 3 me ligjin nr. 10317, datë 16.9.2010)
1. Ndërmarrjet pjesëmarrëse, ato që bëjnë pjesë në një grup, sipas nenit 16 të këtij ligji dhe ndërmarrjet që shesin një pjesëmarrje ose pjesë ndërmarrjeje, edhe nëse atyre u është dërguar vërtetimi, që konfirmon marrjen e njoftimit të plotë, detyrohen t'i sigurojnë Autoritetit, brenda një afati të caktuar prej tij, të dhënat dhe dokumentet shtesë, që janë me interes për vlerësimin e përqendrimit.
2. Autoriteti mund të sigurojë nga ndërmarrje të tjera të dhëna dhe dokumente shtesë që janë me interes për vlerësimin e përqendrimit dhe mund t'i njoftojë ato për përqendrimin në fjalë, duke ruajtur sekretin tregtar të ndërmarrjeve pjesëmarrëse, atyre që bëjnë pjesë në një grup, sipas nenit 16 të këtij ligji, si dhe të ndërmarrjeve që shesin një pjesëmarrje ose pjesë ndërmarrjeje.
3. Nenet 33, 35 e 36 të këtij ligji zbatohen në veprimtaritë e Autoritetit, të parashikuara në
pikat 1 e 2 të këtij neni.

Neni 56
Procedura paraprake

(Ndryshuar pika 1 dhe fjalia e parë e pikës 2 me ligjin nr. 10317, datë 16.9.2010)
1. Në rast se përqendrimi nuk shfaq shenja të kufizimit në mënyrë të ndjeshme të konkurrencës në treg ose në një pjesë të tij, në veçanti, si rezultat i krijimit ose forcimit të pozitës dominuese, komisioni vendos të autorizojë përqendrimin brenda 2 muajve nga data e marrjes së njoftimit.
Nëse konstatohet se përqendrimi shfaq shenja të tilla, komisioni vendos:
a) autorizimin e përqendrimit me kushte dhe detyrime;
b) fillimin e procedurës së thelluar.
2. Në rastin e autorizimit me kushte dhe detyrime, afati i përcaktuar në pikën 1 të këtij neni shtyhet me dy javë, nëse ndërmarrjet pjesëmarrëse angazhohen të marrin masa për eliminimin e kufizimit në mënyrë të ndjeshme të konkurrencës në treg ose në një pjesë të tij, në veçanti, si rezultat i shenjave të krijimit ose të forcimit të pozitës dominuese.Angazhimet e
propozuara nga palët paraqiten pranë Autoritetit jo më vonë se një muaj nga data e marrjes së njoftimit.
3. Mungesa e komunikimit brenda këtyre afateve konsiderohet si vendim, që autorizon
përqendrimin dhe mund të realizohet pa rezerva.

Neni 57
Procedura e thelluar

(Ndryshuar fjalia e parë e pikës2 dhe shfuqizuar “c” me ligjin nr. 10317, datë 16.9.2010)
1. Komisioni vendos të ndalojë ose jo përqendrimin brenda një periudhe prej tre muajsh nga
fillimi i procedurës së thelluar.
2. Në rastin e autorizimit me kushte dhe detyrime, afati i përcaktuar në pikën 1 të këtij neni shtyhet me 2 muaj, nëse ndërmarrjet pjesëmarrëse angazhohen të marrin masa për eliminimin e kufizimit në mënyrë të ndjeshme të konkurrencës në treg ose në një pjesë të tij, në veçanti, si rezultat i shenjave të krijimit ose të forcimit të pozitës dominuese. Angazhimet e
propozuara nga palët i paraqiten Autoritetit jo më vonë se dy muaj nga data e fillimit të procedurës së thelluar.
3. Mungesa e komunikimit brenda këtyre afateve konsiderohet si vendim, që autorizon
përqendrimin dhe realizohet pa rezerva, me përjashtim të rasteve kur:
a) afati shtyhet nga Komisioni, me pëlqimin e ndërmarrjeve njoftuese;
b) afati shtyhet me kërkesën e ndërmarrjeve njoftuese
c) shfuqizuar.

Neni 57/1
Pezullimi i afateve

(Shtuar neni me ligjin nr. 10317, datë 16.9.2010)
Afatet e parashikuara në nenet 56 e 57 pezullohen nga komisioni, me vendim, nëse kjo
procedurë e thelluar është penguar nga ndërmarrjet pjesëmarrëse.

Neni 58
Afatet

1. Afati dymujor për fillimin e procedurës paraprake, sipas nenit 56 të këtij ligji, fillon të nesërmen e datës së njoftimit të plotë të përqendrimit. Afati tremujor, sipas nenit 57 pika 1 të këtij ligji, fillon të nesërmen e datës së marrjes së vendimit për të filluar procedurën e thelluar.
2. Kur afati është caktuar në javë, ai mbaron me kalimin e asaj dite të javës së fundit që ka të njëjtin emër me atë të ditës që ka filluar afati dhe kur afati është caktuar në muaj, me kalimin e asaj dite të muajit të fundit që ka të njëjtin numër me atë të ditës që ka filluar afati. Kur një ditë e tillë mungon në muajin e fundit, afati mbaron në ditën e fundit të këtij muaji. Kur dita efundit bie në ditë pushimi, afati mbaron në ditën pasardhëse të punës.

Neni 59
Procedura në mungesë njoftimi

Nëse përqendrimi i ndërmarrjeve kryhet pa bërë njoftimin, Komisioni, pasi vëren shkelje në detyrimin për njoftim, fillon, me nismën e vet, procedurat e përcaktuara në këtë kre. Afati, i përcaktuar në nenin 56 të këtij ligji, fillon kur Komisioni ka të dhënat e plota që duhet të përmbajë njoftimi i përqendrimit.

Neni 60
Autorizimi për përqendrimin e përkohshëm

1. Komisioni, në bazë të një kërkese nga ndërmarrjet pjesëmarrëse dhe në çdo kohë të procedurës, mund të japë një autorizim për realizim të përkohshëm të përqendrimit, i cili çliron ndërmarrjet nga detyrimet ose ndalimet e përcaktuara në nenin 14 të këtij ligji. Ky autorizim jepet nëse ekzistojnë arsye të rëndësishme, në veçanti për të ndaluar dëmet e rënda
dhe të pariparueshme te ndërmarrjet pjesëmarrëse ose te palët e treta dhe duke vlerësuar
rrezikun që paraqet përqendrimi për konkurrencën.
2. Në autorizimin për realizim të përkohshëm mund të përcaktohen kushtet dhe detyrimet për
sigurimin e një konkurrence efektive.

Neni 61
Kushtet dhe detyrimet

1. Në rastin e autorizimit me kushte dhe detyrime, në mënyrë përpjestimore me pasojat
antikonkurruese të përqendrimit, kushtet dhe detyrimet mund të përfshijnë veçanërisht:
a) shitjen e pjesëve të ndërmarrjeve;
b) shitjen e çdo lloj pjesëmarrjeje mbi veprimtarinë e një ndërmarrjeje;
c) ndërprerjen ose lidhjen e marrëdhënieve kontraktore;
ç) dhënien e licencave;
d) detyrimin për të vepruar ose për të mos vepruar në një mënyrë të caktuar;
dh) çdo masë që bën të mundur eliminimin e pasojave antikonkurruese;
e) çdo masë që bën të mundur zbatimin, në mënyrë korrekte, të kushteve dhe detyrimeve.
2. Autoriteti bën të mundur pjesëmarrjen e ndërmarrjeve në procesin e përcaktimit të kushteve dhe detyrimeve.

Neni 62
Rivendosja e konkurrencës

1. Në rastin e realizimit të një përqendrimi, para ose pas ndalimit të tij dhe në rastin e realizimit të një përqëndrimi pa kryer dhe pa plotësuar kushtet që bashkëlidhen në vendimin e autorizimit të dhënë, sipas neneve 56 dhe 57 të këtij ligji, Komisioni detyron ndërmarrjet pjesëmarrëse që të marrin masat e nevojshme për rivendosjen e menjëhershme të situatës së
mëparshme, veçanërisht që të kryejnë ndarjen e ndërmarrjeve të bashkuara ose heqjen dorë nga pjesëmarrjet ose aktivet e përftuara.
2. Komisioni mund t'u kërkojë ndërmarrjeve pjesëmarrëse të bëjnë propozime për rivendosjen e konkurrencës efektive, duke u përcaktuar atyre afatin përfundimtar për realizimin e këtyre propozimeve. Nëse Komisioni pranon masat e propozuara, ai përcakton afatin kohor dhe mënyrën e zbatimit të këtyre masave nga ndërmarrjet pjesëmarrëse.
3. Nëse ndërmarrjet nuk marrin masat e nevojshme ose Komisioni ka marrë propozime nga ndërmarrjet, por i refuzon ato, ai, me vendim, urdhëron çdo masë të nevojshme për rivendosjen e situatës së mëparshme. Në veçanti, Komisioni mund të marrë masa të përkohshme për moskufizimin e konkurrencës efektive.

Neni 63
Revokimi

Komisioni mund ta revokojë vendimin nëse:
a) është marrë në bazë të të dhënave jo të sakta të ndërmarrjeve pjesëmarrëse;
b) është marrë me anë të mashtrimit;
c) ndërmarrjet pjesëmarrëse shkelin një ose disa detyrime të parashikuara në autorizim.

Neni 64
Botimi i njoftimit dhe i fillimit të procedurës së thelluar

1. Njoftimi i një përqendrimi dhe vendimi për fillimin e një procedure të thelluar botohen në
"Buletinin zyrtar" të Autoritetit. Mungesa e botimit nuk pengon fillimin e afateve dhe të
procedurës së thelluar.
2. Njoftimi përmban emërtimin, selinë, veprimtarinë ekonomike të ndërmarrjeve
pjesëmarrëse, një përshkrim të shkurtër të përqendrimit dhe afatin brenda të cilit palë të treta
mund të shprehin mendimin e tyre. Mendimet e palëve të treta jepen me shkrim.
3. Vendimet e Komisionit botohen në "Buletinin zyrtar" të Autoritetit. Botimi përmban emërtimin, selinë, veprimtarinë ekonomike të ndërmarrjeve pjesëmarrëse, përmbajtjen kryesore të vendimit, si dhe gjobat e vëna.


PJESA IV
PROCEDURAT CIVILE


Neni 65
Paditë kundër kufizimeve të konkurrencës

1. Personi që pengohet në veprimtarinë e vet nga një marrëveshje e ndaluar, sipas nenit 4 të
këtij ligji, ose nga një praktikë abuzive, sipas nenit 9 të këtij ligji, mund të ngrejë padi në
Gjykatën e Tiranës dhe të pretendojë:
a) eliminimin ose parandalimin e kufizimit të konkurrencës, që rrezikon të kryhet ose që është
kryer në kundërshtim me këto nene;
b) shpërblimin ose pagesën për dëmin e shkaktuar, sipas dispozitave përkatëse të Kodit Civil.
2. Padia mund të ngrihet pavarësisht nga një procedurë e filluar pranë Autoritetit
3. Nuk i nënshtrohen juridiksionit të gjykatave kërkesat për përjashtim nga një marrëveshje e
ndaluar dhe procedurat e kontrollit të përqendrimeve.

Neni 66
Ushtrimi i padive

1. Gjykata e Tiranës, me kërkesën e paditësve, për të eliminuar ose parandaluar pengesat
mund të vendosë, në mënyrë të veçantë, që:
a) kontratat janë tërësisht ose pjesërisht të pavlefshme, me fuqi prapavepruese
b) ndërmarrja, që shkakton pengesën, ka të drejtë të kontraktojë me ndërmarrjen e penguar,
sipas kushteve të zakonshme tregtare.
2. Gjykata e Tiranës i dërgon Autoritetit kopjet e çdo vendimi të gjykuar, në zbatim të ligjit,
brenda 1 muaji nga data e dhënies së vendimit.

Neni 67
Masa të përkohshme

Në raste urgjence të justifikuar nga rreziku i shkaktimit të një dëmi të rëndë e të pariparueshëm për paditësin dhe kur ka të ngjarë të ketë shkelje të neneve 4 dhe 9 të këtij ligji, me kërkesë të paditësit, Gjykata e Tiranës mund të marrë vendime për marrjen e masave të përkohshme.

Neni 68
Juridiksioni

1. Paditë, që rrjedhin nga zbatimi i këtij ligji, ngrihen në Gjykatën e Tiranës.
2. Në rastet kur pala e paditur kërkon pranë Autoritetit përjashtimin e marrëveshjes nga
ndalimi, gjykata pezullon procedurën dhe pret vendimin e Komisionit.


PJESA V
BASHKËPUNIMI ME INSTITUCIONET E TJERA


Neni 69
Detyrimi për organet e administratës qendrore dhe vendore

1. Organet e administratës qendrore dhe vendore kërkojnë vlerësimin e Autoritetit për çdo
projekt aktnormativ që, në mënyrë të veçantë, ka të bëjë me:
a) kufizimet sasiore për hyrjen në treg dhe tregtimin;
b) vendosjen e të drejtave ekskluzive ose të të drejtave të veçanta, në zona të caktuara, për
ndërmarrje ose për produkte të caktuara;
c) imponimin e praktikave të njëjta në çmime dhe kushtet e shitjes.
2. Autoriteti vlerëson shkallën e kufizimit ose të pengimit të konkurrencës që rrjedh nga
projektaktet, sipas pikës 1 të këtij neni.

Neni 70
Roli i Autoritetit për rregullimin dhe reformën rregullatore

1. Autoritetet e administratës qendrore dhe vendore, entet dhe institucionet e tjera rregullatore, gjatë kryerjes së detyrave për rregullimin e veprimtarisë ekonomike në territorin e Republikës së Shqipërisë, janë të detyruara të zbatojnë dispozitat e këtij ligji dhe të sigurojnë një konkurrencë të ndershme dhe efektive.
2. Autoriteti, për arsye të interesit të përgjithshëm, vlerëson, në veçanti, barrierat rregulluese të konkurrencës, të përfshira në rregullimin ekonomik dhe administrativ. Në këto raste Autoriteti bën rekomandimet përkatëse.
3. Autoriteti, për zbatimin e këtij ligji në sektorët e rregulluar, bashkëpunon me entet dhe
institucionet e tjera rregullatore.

Neni 71
Këmbimi i të dhënave me autoritetet simotra

1. Autoriteti, brenda përgjegjësive të veta, në bazë të një marrëveshjeje dypalëshe ose shumëpalëshe, si dhe në bazë të një kërkese, mund t'i japë të dhëna ose dokumente që zotëron a siguron strukturës përkatëse në Komisionin Europian ose autoriteteve të huaja simotra, në përputhje me legjislacionin shqiptar, duke ruajtur reciprocitetin dhe me kusht që këto
autoritete të respektojnë rregullat e sekretit tregtar me të njëjtat garanci si në Shqipëri.
2. Autoriteti mund të kryejë hetime, me kërkesë të autoriteteve të huaja simotra, me kusht
ruajtjen e reciprocitetit.
3. Nëse kërkesa e autoriteteve të huaja simotra për ndihmë në kryerjen e hetimeve ose transferimin e të dhënave të zotëruara ose të siguruara nga Autoriteti, rrezikon pavarësinë, sigurinë, interesat themelorë ekonomikë ose rendin publik të Republikës së Shqipërisë, pranimi i saj do të refuzohet.

Neni 72
Pezullimi ose mbyllja e procedurave

Kur Autoriteti dhe autoritetet e huaja simotra, të cilat kanë lidhur marrëveshje dypalëshe ose shumëpalëshe ndërmjet tyre, kanë pranuar një ankesë ose kanë vepruar me nismën e tyre, në mbështetje të ligjeve përkatëse të konkurrencës për të njëjtën shkelje, fakti që një nga autoritetet është marrë me çështjen, mund të shërbejë si bazë e mjaftueshme për të tjerët, për pezullimin e procesit ose për refuzimin e ankesës.


PJESA VI
KUNDËRVAJTJET ADMINISTRATIVE DHE SANKSIONET


Neni 73
Masa e gjobës për shkeljet e lehta

(Ndryshuar shkronjat “a”, “b”, “ç” dhe shtuar shkronja “dh” në pikën 1 me ligjin nr. 10317, datë 16.9.2010)
1. Komisioni vendos gjoba, në masën jo më shumë se 1 për qind të xhiros totale të vitit
paraardhës financiar, mbi ndërmarrjet ose grupimet e ndërmarrjeve nëse:
a) japin të dhëna të pasakta, të paplota ose të rreme në përgjigje të kërkesës ose vendimit të komisionit, sipas nenit 33 pikat 2 e 3 të këtij ligji, ose nuk japin të dhëna brenda afatit kohor, të përcaktuar në vendimin e komisionit apo në kërkesën e sekretariatit, sipas nenit 33 pika 3 të këtij ligji;
b) japin të dhëna të pasakta, të paplota ose të rreme në njoftimet, sipas neneve 12 e 49 të këtij ligji, ose të dhëna dhe dokumente plotësuese të pasakta e të paplota, sipas nenit 55 të këtij ligji;
c) japin të paplotë librat e kërkuar ose regjistrat e tjerë të veprimtarisë së tyre ekonomike, gjatë inspektimeve, sipas nenit 36 shkronjat "b" dhe "c" të këtij ligji, ose refuzojnë të pranojnë inspektimet në mbështetje të vendimit të marrë, sipas neneve 35 pika 1 dhe 36 shkronja "a" të këtij ligji;
ç) refuzojnë t’u përgjigjen pyetjeve për faktet dhe, sipas shkronjës “d” të nenit 36 të këtij ligji, japin përgjigje të pasakta, të paplota, të rreme ose pengojnë inspektimin e parashikuar në nenin 36;
d) heqin vulat e vëna në autorizimin zyrtar të Autoritetit, sipas nenit 36 shkronja "ç" të këtij ligji.
dh) nuk njofton një përqendrim, sipas neneve 10 dhe 12 të këtij ligji.
2. Parashikimet e neneve 15, 16 dhe 17 zbatohen edhe për pikën 1 të këtij neni, për llogaritjen e xhiros totale.

Neni 74
Masa e gjobës për shkelje të rënda

(Ndryshuar fjalia e pare e pikës 1,shfuqizuar shkronja “ç” e pikes 1 dhe pika 2, shtuar fjalët në
shkronjën “d” me ligjin nr. 10317, datë 16.9.2010)

1. Komisioni vendos gjoba, në masën deri në 10 për qind të xhiros së ndërmarrjes, të vitit
financiar paraardhës, për çdo ndërmarrje pjesëmarrëse që:
a) shkel nenet 4 e 9 të këtij ligji;
b) nuk zbaton vendimin për marrjen e masave të përkohshme, sipas nenit 44;
c) nuk përmbush kushtet dhe detyrimet në mbështetje të një vendimi të marrë, sipas neneve
45, 50 pika 2, 56, 57 dhe 60 pika 2 të këtij ligji;
ç) shfuqizuar;
d) realizon një përqendrim i cili ka efekte të kufizimit të konkurrencës në treg, duke mos respektuar detyrimin e nenit 14, përveç rastit kur realizimi i përqendrimit është autorizuar shprehimisht, sipas nenit 60 të këtij ligji;
dh) realizon një përqendrim të ndaluar nga Komisioni ose nuk merr masat e nevojshme për
rivendosjen e konkurrencës, sipas nenit 62 të këtij ligji.
2. shfuqizuar

Neni 75
Përcaktimi i gjobës

(Ndryshuar fjalia e dytë e pikës 2 me ligjin nr. 10317, datë 16.9.2010)
1. Për përcaktimin e masës së gjobës merren parasysh rëndësia dhe kohëzgjatja e shkeljes. Fitimi i paligjshëm i ndërmarrjeve në sajë të shkeljeve të këtij ligji, përbën masën minimale të gjobës, kur është e mundur të llogaritet ose të vlerësohet në mënyrë objektive.
2. Nëse gjoba vihet ndaj grupimit të ndërmarrjeve, sipas këtij ligji, gjoba nuk mund të kalojë 1 për qind, në rastet e xhiros totale të vitit financiar paraardhës, të përcaktuar në nenin 73 të këtij ligji, ose 10 për qind, në rastet e xhiros totale të vitit financiar paraardhës, të përcaktuar në nenin 74 të këtij ligji, të çdo anëtari të grupimit aktiv në tregun përkatës, të prekur nga shkelja e grupimit të ndërmarrjeve. Dhe 10 për qind në rastin e xhiros në tregun përkatës të vitit financiar paraardhës të këtyre ndërmarrjeve, sipas nenit 74 të këtij ligji. Shuma e paguar nga çdo ndërmarrje anëtare më vete
nuk mund të jetë më shumë se 1 për qind në rastin e xhiros totale të kësaj ndërmarrjeje në
vitin financiar paraardhës, sipas nenit 73 të këtij ligji, dhe 10 për qind në rastin e xhiros totale
të vitit financiar paraardhës të këtyre ndërmarrjeve, sipas nenit 74 të këtij ligji.

Neni 76
Gjobat periodike

(Ndryshuar fjalët në shkronjën “d” të pikes 1 me ligjin nr. 10317, datë 16.9.2010)
1. Komisioni, në bazë të një vendimi, vendos mbi ndërmarrjet gjoba në pagesa periodike ditore jo më shumë se 5 për qind të xhiros mesatare ditore në vitin financiar paraardhës, e cila llogaritet nga data e marrjes së vendimit, në mënyrë që ato:
a) të ndërpresin shkeljet e neneve 4 dhe 9, në përputhje me vendimin e marrë, sipas nenit 45 të këtij ligji;
b) të veprojnë në përputhje me vendimin për marrjen e masave të përkohshme, sipas nenit 44 të këtij ligji;
c) të veprojnë në përputhje me detyrimet në mbështetje të vendimit, sipas neneve 45, 50 pika
2, neneve 56, 57 dhe 60 pika 2 të këtij ligji;
ç) të japin të dhëna të plota dhe të sakta, të cilat Komisioni i ka kërkuar, sipas vendimit të
parashikuar në nenin 33 pika 2 të këtij ligji;
d) të lejojnë një inspektim, i cili është urdhëruar në bazë të një vendimi, sipas nenit 35 të këtij ligji;
dh) të përmbushin angazhimin për marrjen e masave të nevojshme për rivendosjen e
konkurrencës, sipas nenit 62 të këtij ligji.
2. Parashikimet e neneve 15, 16 dhe 17 zbatohen edhe për pikën 1 të këtij neni, për llogaritjen e xhiros totale.
3. Kur ndërmarrjet plotësojnë detyrimin për të cilin është vendosur një gjobë periodike,Autoriteti mund të përcaktojë një shumë përfundimtare të pagesës periodike të gjobës, më tëulët sesa ajo që do të ishte në mbështetje të vendimit fillestar. Parashikimet e nenit 75 pika 2 të këtij ligji zbatohen edhe për këtë pikë.

Neni 77
Lehtësimi nga gjobat

1. Një ndërmarrjeje, të përfshirë bashkë me të tjerat në një marrëveshje të ndaluar, sipas nenit 4, mund t'i jepet lehtësimi, i plotë ose i pjesshëm, nga gjobat, nëse ajo ndihmon në zbulimin dhe ndalimin e marrëveshjes së ndaluar, si dhe në përcaktimin e personave përgjegjës, duke siguruar të dhëna, të pazotëruara më parë nga Autoriteti.
2. Komisioni u jep ndërmarrjeve këshillë për lehtësim nga gjobat, duke treguar edhe kushtet për zbatimin e saj, të përcaktuara në “Rregulloren për gjobat dhe lehtësimin e tyre”. Kjo këshillë u transmetohet ndërmarrjeve dhe nuk publikohet.
3. Në rastin e një vendimi, Komisioni mund të japë lehtësim nga gjobat në përpjestim me kontributin e dhënë për zbardhjen, zbulimin dhe ndalimin e shkeljes, nëse plotësohen kushtet e përcaktuara në këshillën për lehtësim.

Neni 78
Sanksione individuale

(Ndryshuar fjalët në pikën 1 me ligjin nr. 10317, datë 16.9.2010)
1. Komisioni vendos gjoba në masën deri në 5 milionë lekë mbi individët, që, me dashje ose nga pakujdesia, kryejnë ose bashkëpunojnë në veprimet e sanksionuara në nenin 73 pika 1 dhe nenin 74 pika 1 të këtij ligji.
2. Vendosja e gjobave, sipas pikës 1 të këtij neni, u nënshtrohet afateve të parashkrimit prej tre vjetësh, në rastin e përcaktuar në nenin 74 pika 1 të këtij ligji dhe prej 5 vjetësh, në rastin e përcaktuar në nenin 75 pika 2 të këtij ligji.

Neni 79
Ankimi

(Ndryshuar neni me ligjin nr. 10317, datë 16.9.2010)
1. Kundër vendimeve të komisionit për vendosjen e sanksioneve mund të bëhet ankim në
gjykatë brenda 30 ditëve nga data e marrjes së njoftimit për vendimin.
2. Ankimi nuk pezullon ekzekutimin e vendimit të parashikuar në pikën 1 të këtij neni.

Neni 80
Organi i ngarkuar për ekzekutimin e gjobës

(Ndryshuar neni me ligjin nr. 10317, datë 16.9.2010)
Gjoba e vënë nga Autoriteti i Konkurrencës është titull ekzekutiv dhe ekzekutohet sipas dispozitave të Kodit të Procedurave Civile. Autoriteti i Konkurrencës nuk ka detyrim që të parapaguajë taksën apo tarifën për shërbimin përmbarimor.


PJESA VII
DISPOZITA KALIMTARE DHE TË FUNDIT


Neni 81
Detyrimi i Kuvendit për zgjedhjen e Komisionit

Brenda datës 30 nëntor 2003 Kuvendi i Republikës së Shqipërisë ngarkohet të zgjedhë pesë
anëtarët e Komisionit dhe të emërojë Kryetarin e tij.

Neni 82
Vlerësimi i akteve normative në fuqi

1. Autoriteti vlerëson shkallën e kufizimit ose të pengimit të konkurrencës, të akteve normative në fuqi në datën e hyrjes në fuqi të këtij ligji, në mënyrë të veçantë, të projektakteve të parashikuara në nenin 69 pika 1.
2. Autoriteti, pas dy vjetëve dhe pas këshillimit me organet shtetërore përkatëse, harton një raport të veçantë për problemet që ngrihen nga këto akte e lidhur me kufizimin e konkurrencës, të shoqëruar me rekomandimet për ndryshimet e duhura, të cilin ia paraqet Këshillit të Ministrave dhe Kuvendit.

Neni 83
Dispozita kalimtare

1. Për përjashtimin nga ndalimi i parashikuar në nenin 4 të këtij ligji, marrëveshjet ekzistuese, në datën e hyrjes në fuqi të këtij ligji, duhet t’i njoftohen Autoritetit brenda 9 muajve. Përjashtimi në këto raste jepet që nga hyrja në fuqi e këtij ligji.
2. Ky ligj nuk zbatohet në rastet e përqendrimeve të ndërmarrjeve, kur ato realizohen brenda një muaji nga hyrja në fuqi e këtij ligji dhe kur marrëveshja, për bashkim ose për përftim kontrolli, si dhe shpallja e ofertës publike, për blerje ose shkëmbim, janë bërë para hyrjes në fuqi të këtij ligji. Për këto përqendrime zbatohet ligji nr.8044, datë 7.12.1995 "Për
konkurrencën".
3. Në qoftë se marrëveshja që kufizon konkurrencën ose praktikat abuzuese me pozitën dominuese njoftohen dhe pasojat mbi konkurrencën eliminohen brenda 6 muajve nga hyrja në fuqi e këtij ligji, sanksionet e parashikuara nga ky ligj nuk zbatohen.

Neni 84
Nxjerrja e akteve

Ngarkohet Autoriteti të nxjerrë aktet e mëposhtme:
a) Rregulloren e Funksionimit të Autoritetit;
b) Rregulloren për caktimin e shpenzimeve për ndjekjen e procedurave pranë Autoritetit të Konkurrencës;
c) Rregulloren për zbatimin e procedurave të përqendrimit të ndërmarrjeve;
ç) Rregulloren për gjobat dhe lehtësimin prej tyre.

Neni 84/1
(Shtuar neni me ligjin nr. 10317, datë 16.9.2010)
Çështjet, procedurat hetimore dhe kontrollet e përqendrimeve, pavarësisht nga faza në të cilën ndodhen në çastin e hyrjes në fuqi të dispozitave të këtij ligji, do të vazhdojnë t’u nënshtrohen dispozitave të mëparshme deri në dhënien e vendimit përfundimtar të Komisionit të Konkurrencës.

Neni 84/2
(Shtuar neni me ligjin nr. 10317, datë 16.9.2010)
Aktet e Autoritetit të Konkurrencës, të kundërshtuara në gjykatë, do të vazhdojnë të gjykohen, duke u bazuar në ligjin dhe në aktet nënligjore që kanë qenë në fuqi në çastin e fillimit të shqyrtimit gjyqësor.

Neni 85
Shfuqizime

Ligji nr. 8044, datë 7.12.1995 "Për konkurrencën", shfuqizohet në datën e hyrjes në fuqi të
këtij ligji.

Neni 86
Ky ligj hyn në fuqi më 1 dhjetor 2003



Shpallur me dekret nr.3927, datë 14.8.2003 të Presidentit të Republikës së Shqipërisë, Alfred Moisiu

Share This


0
0
0
Loading...

Return to “Legjislacion - Ekonomia dhe Agrobiznesi”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest